W rynkowej ofercie dość łatwo można znaleźć artykuły o charakterze reklamowym. Najczęściej są to wszelkiego rodzaju gadżety z brandem, a więc z odpowiednim oznakowaniem nawiązującym do konkretnej marki. W praktyce są to zazwyczaj dość proste przedmioty codziennego użytku, jak kubki, breloki, pamięci USB czy elementy odzieży. Popularność takich rozwiązań jest bardzo duża, a koszt ich zakupu wcale nie jest specjalnie wysoki. Wynika to przede wszystkim z faktu, że intensywnie konkurują ze sobą różne agencje wyspecjalizowane w tym obszarze.
Jeśli chcą skutecznie przyciągnąć kontrahentów, muszą stosować agresywną politykę cenową. Z punktu widzenia klientów jest to rzecz jasna dobra wiadomość i warto mieć to na uwadze. Osiągalne w sprzedaży akcesoria reklamowe nie muszą jednak wyglądać sztampowo. Bardzo często są to produkty z kategorii „no-name”, a więc nie będące wyrobami markowymi. Pozwala to na uzyskanie efektu, który często bywa postrzegany jako plus – gadżet nosi bowiem markę, którą ma reklamować i żadną inną poza tym.
Wcale nie musi tak jednak być, dlatego w sprzedaży spotyka się też takie gadżety, które mają renomowanego producenta i nikt się z tym nie kryje. Jednocześnie na przedmiocie tym może się pojawić brand firmy-klienta. Markowy szwajcarski scyzoryk z logo browaru czy firmy odzieżowej? Nie ma żadnego problemu. Grunt, aby wszystko razem tworzyło spójny przekaz i było atrakcyjne dla grupy docelowej. Ta w takich sytuacjach jest zwykle nieco inna.
Markowy prezent biznesowy nie trafia z reguły w przypadkowe ręce. Stanowi on upominek wręczany komuś ważnemu dla przedsiębiorstwa – może chodzić o partnera biznesowego, nowego istotnego kontrahenta czy kluczowego odbiorcę produktów. Może być też elementem strategii marketingowej. Gadżety reklamowe premium trafiają coraz powszechniej do wszelkiej maści influencerów – blogerów, vlogerów czy instagramerów. Takie osoby mają potencjał, aby nieść dalej w świat pozytywny przekaz związany z daną firmą, a atrakcyjny upominek bez wątpienia zadziała na tym odcinku motywująco.
Jednocześnie inwestycja ze strony podmiotu biznesowego wcale nie będzie specjalnie duża – korzyści mogą być jednak zdecydowanie odczuwalne. Oczywiście ważne jest, aby związać się z solidnym i sprawdzonym dostawcą, który dostarczy akcesoria reklamowe z wyższej półki na czas, a ich jakość będzie faktycznie odpowiadać oczekiwaniom. Takie przedsiębiorstwa działają na polskim rynku – przykładem może być chociażby firma Premiumbrands, która z powodzeniem współpracuje z licznymi partnerami. To ważne, ponieważ dobrej jakości gadżety powinny być zawsze wytwarzane ze sprawdzonych materiałów i generalnie powinny spełniać pewne ważne użytkowe kryteria. Chodzi tu między innymi o ich wizualną prezencję i funkcjonalność.
Agencja musi zadbać też o to, by brand był wkomponowany z należytym wyczuciem i nie zaburzał w żaden sposób odbioru danej rzeczy w oczach obdarowanego.